Referat Finansowy
Kierownik referatu:
Skarbnik - Renata Łukaszewska
tel. 24/ 235 91 61
Do zadań Referatu Planowania i Finansów należy prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu uchwały budżetowej i sprawozdań finansowych, obsługą finansowo-księgową Gminy oraz z wymiarem i poborem podatków i opłat i innych należności, a w szczególności:
1. opracowywanie projektu uchwały budżetowej gminy,
2. sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu,
3. opracowywanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
4. sporządzanie zbiorowych sprawozdań z wykonania budżetu gminy, zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
5. przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w uchwale budżetowej,
6. prowadzenie rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
7. dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym, w tym podatku VAT,
8. kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
9. przekazywanie Miejsko-Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej, Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej, oraz Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji środków finansowych na realizację zadań statutowych oraz nadzór nad ich wykorzystaniem,
10. wystawianie dyspozycji bankowych,
11. opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
12. prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej budżetu gminy,
13. prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
14. realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem inwentaryzacji środków trwałych,
15. prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
16. prowadzenie ewidencji przychodów z majątku gminy i windykacji tych należności,
17. obliczanie i wypłacanie wynagrodzenia prowizyjnego dla sołtysów,
18. rozliczanie sołtysów z zainkasowanych kwot pieniężnych z tytułu podatków i opłat,
19. przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
20. dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych tj. podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
21. prowadzenie rejestru podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń oraz zaniechania poboru podatków i opłat,
22. prowadzenie obsługi księgowej Miejsko-Gminnej Biblioteki i Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
23. prowadzenie spraw dotyczących wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu i dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS-em,
24. sporządzanie rocznych rozliczeń pracowników, radnych i sołtysów,
25. prowadzenie spraw z zakresu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
26. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń w zakresie spraw realizowanych przez referat,
27. prowadzenie ewidencji wydanych faktur,
28. prowadzenie ewidencji umów wpływających do Urzędu, z których wynikają zobowiązania finansowe.
Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu „FK”.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wielec Krzysztof
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-26 09:29:03
- Informacja zaktualizowana przez: Łukasz Ciarkowski
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-11-04 10:34:51
- Liczba odsłon: 10092
- Historia dokumentu: